Szkolenia Konferencje Publikacje Klienci Zespół
 
  Szkolenia    Szkolenia otwarte    Dla deweloperów    Dla ScrumMasterów    Dla ProductOwnerów    Dla zespołu     
 
Tworzenie i testowanie aplikacji z użyciem Test-Driven Development (Java/C#)
lista szkoleń
DLA KOGO
Programiści Java, C#, C++ lub innego języka programowania (według potrzeb)
WYMAGANE UMIEJĘTNOŚCI
• Uczestnik zna konkretny język programowania na poziomie szkoleń JAVA lub NC#
• Uczestnik zna programowanie obiektowe na poziomie szkolenia POB
PODSTAWOWY PROGRAM
Moduł. 1 Wprowadzenie do TDD
Moduł. 2 xUnit jako narzędzie testowania
Moduł. 3 Wzorce testowania xUnit
Moduł. 4 Zasady TDD
Moduł. 5 Refaktoring w kontekście TDD
Moduł. 6 Testowalny kod
Moduł. 7 Mockito/Moq jako narzędzie do tworzenia mocków
Moduł. 8 Testowanie end-to-end
Moduł. 9 Behaviour-Driven Development
Moduł. 10 Testowanie integracyjne
Moduł. 11 Testowanie z udziałem komponentów zewnętrznych
Moduł. 12 Warsztat praktyczny
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM
Moduł. 1 Wprowadzenie do TDD
  • Cykl programowania
  • Cykl TDD red-green-refactor
  • Programowanie przyrostowe
  • Zasady tworzenia testów jednostkowych
  • Przykład pracy z użyciem TDD
Moduł. 2 xUnit jako narzędzie testowania
  • Tworzenie testów jednostkowych z użyciem xUnit
  • Wybrane atrybuty konfiguracji xUnit
  • @Test [Test]
  • @Before [SetUp]
  • @After [TearDown]
  • @Expected [ExpectedException]
  • @Ignore [Ignore]
  • Wybrane asercje xUnit
  • Assert.that
  • Testowanie pozytywne
  • Testowanie negatywne
  • Testowanie wyjątków
  • Wzorce TDD
  • Co testować
  • Testowanie stanu
  • Testowanie zachowania
Moduł. 3 Wzorce testowania xUnit
  • Asercja stanu końcowego
  • Asercja pomocnicza
  • Asercja delta
  • Asercja własna
  • Asercja interakcji
  • Metoda fabryki
  • Klasy pomocnicze
  • Matka obiektów
  • Testy parametryzowane
  • Autopodstawianie
  • Uprzywilejowany dostęp
  • Dodatkowy konstruktor
  • Podklasa na potrzeby testu
Moduł. 4 Zasady TDD
  • Strategie testowania
    • Ogół - szczegół
    • Znane - nieznane
    • Ścieżka pozytywna – negatywna
  • Strategie implementacji
    • Faking it
    • Traingulation
    • Obvious implementation
  • Pojęcia TDD
    • Fixture
    • Test doubles (Stubs/Fakes/Mocks)
    • Testowanie stanu i interakcji
Moduł. 5 Refaktoring w kontekście TDD
  • Refaktoryzacje przydatne w TDD
  • Elementy refaktoryzacji do wzorców projektowych
  • Paradygmaty testowalnego kodu
  • Refaktoryzacja testów jednostkowych
  • Usuwanie redundancji w testach
Moduł. 6 Testowalny kod
  • Kompozycja i dziedziczenie a TDD
  • Elementy statyczne i singletony
  • Izolowanie i wstrzykiwanie zależności
  • Architektura warstwowa
Moduł. 7 Mockito/Moq jako narzędzie do tworzenia mocków
  • Cykl życia mocka w Mockito/Moq
  • Testowanie zachowania
  • Stubbing
  • Weryfikacja ilości wywołań
Moduł. 8 Testowanie end-to-end
  • Testowanie akceptacyjne
  • Testowanie end-to-end
  • Jakość zewnętrzna i wewnętrzna
  • Dobre praktyki testowania end-to-end
Moduł. 9 Behaviour-Driven Development
  • Wprowadzenie do BDD
  • Testowanie zachowania
  • BDD a User Stories
  • Specyfikacja poprzez przykłady
Moduł. 10 Testowanie integracyjne
  • Testowanie dostępu do danych
  • Narzędzie xDbUnit
  • Testowanie transakcji
Moduł. 11 Testowanie z udziałem komponentów zewnętrznych
  • Strategie testowania z udziałem komponentów zewnętrznych
  • Warstwa adapterów
Moduł. 12 Warsztat praktyczny
  • Inkrementacyjny rozwój przykładowego systemu z użyciem TDD
JAK ZAMÓWIĆ
< lista szkoleń
zamów szkolenie zamknięte
PARAMETRY SZKOLENIA
Czas trwania 3 x 8h
Forma zajęć Ćwiczenia - 60%, wykład - 40%
Kod TDD
Wielkość grupy do 10 osób
 
 
Touching the Void
Radość tworzenia
oprogramowania
Pawel.Wrzesz.cz
BNS IT
Walecznych 12/7
03-916 Warszawa